Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.01.2011 16:47 - Промоционалната кампания в 7 стъпки
Автор: mcoffee Категория: Бизнес   
Прочетен: 639 Коментари: 0 Гласове:
1



Всеки, който има бизнес, иска той да е успешен. За да е успешен един бизнес, той трябва да бъде промотиран правилно. Всяка промоционална кампания цели да постигне три неща:
  • Промоционалното съобщение от нея да достигне до желаната таргет група.
  • Промоционалното съобщение да бъде разбрано от аудиторията.
  • Промоционалното съобщение да накара таргетираната аудитория да направи това, което се търси в рекламата.
Когато разработваме рекламна кампания за наши клиенти, ние търсим точно тези резултати. За целта планираме всичко стъпка по стъпка, претегляме различните за и против, движим се напред-назад в рамките на определения бюджет...     Първото, което правим, е да определим целевия пазар (най-често с помощта на клиента ни), да проучим какви са нуждите му и какво е характерно за тях. Към тези хора и групи, които сме дефинирани като целевата аудитория ще бъде отправено промоционалното съобщение.   Следва определяне на комуникационните канали, които ще използваме. Те зависят от това каква е аудиторията, която сме определили като целева на първия етап. За различните хора и групи хора са подходящи различни канали за комуникация – телефон, "лице в лице", имейли, масова реклама в печатна и/или електронна медия...   Определянето на целите на промоционалната кампания е следващият етап. Целите се определят много ясно и точно според краткосрочните и дългосрочните действия на целевата група, към която е насочена кампанията.   Отделянето на средства за търговски маркетинг, реклама, публичност, лични контакти и продажби се прави на следващото ниво. Това са компонентите на промоционалния микс и никой от тях не трябва да се пропуска. Покриването на всички тези области гарантира, че няма да бъде пропуснат никой от набелязаната целева аудитория при една балансирана и правилно планирана кампания.   Идва моментът, в който се разработва промоционално съобщение – съдържание, структура, форма, точно послание и източник на съобщението.   Разработването на промоционален бюджет е почти заключителният етап от работата ни. Определянето на бюджета означава да се разбият всички разходи по набелязаните области, задачи, елементи на промоционалния микс. На този етап не трябва да се бърза – необходимо е много внимателно да бъдат разпределени наличните средства, да се прогнозира дали приходите от кампанията ще покрият разходите, да се проучат дори конкурентите и техните инвестиции в подобни капмании.   На последната стъпка определяме ефективността на кампанията. Това се прави като промоционалният план бива оформен като официален документ в писмен вид, съдържащ всички определени до момента детайли – целевата аудитория, каналите за комуникация, целите, елементите на промоционалния микс, промоционалното съобщение и, разбира се, промоционалния бюджет. Задължително включваме и:
  • първоначални анализи;
  • времеви график за всяко действие;
  • точните показатели, по които ще измерим дали кампанията е била ефективна, след осъществяването й.
    Може да разгледате и останалите услуги на Маркетинг Кафе.



---------------
Публикувано в: Маркетинг Кафе



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mcoffee
Категория: Бизнес
Прочетен: 59386
Постинги: 26
Коментари: 26
Гласове: 19
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930