Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2011 09:03 - Големите грешки на малкия бизнес в социалните медии
Автор: mcoffee Категория: Бизнес   
Прочетен: 640 Коментари: 0 Гласове:
2



Знаете ли, че за 2010 г. делът на малките фирми, които използват социалните медии като част от маркетинговата им стратегия, е 24% (от 12% през 2009), а 45% от тях очакват възвращаемост на инвестициите си в социални медии през следващите дванадесет месеца.   Този все по-увеличаващ се брой на малките фирми в социалните медии дава възможност да се направи анализ на "електронното" им поведение и да се изведат някои общи характеристики, в случая – грешки.     Пропуски.
  • Фирмите нямат план и ясни и измерими цели.
  • Фирмите не познават целевата си аудитория – не са я определили и/или не знаят как да я достигнат и как да привлекат и ангажират вниманието й. Липсва емоция!
  • Не се отделя време за проучване. Ако все пак бъде отделено, то е съвсем малко и не се прави анализ и изводи от проучването.
  • Не се поставят срокове – фирмите започват да правят нещо, което трябва да постигне дадена цел, но не определят времевите граници, в които трябва да се случи това.
  • Неактулизирани сайтове и блогове! Посредством социалните медии фирмите много често насочват потребителите към фирмения сайт или блог, но още по-често те са неактуални, неподдържани и, съответно, безполезни.
  • Фирмите не се учат от грешките си. Ясно е, че безгрешни хора/компании няма. Но е важно една направена грешка да не се повтаря.
  • Забавление! Фирмите се съсредоточават върху сериозната част на нещата, а забавната част на интернет комуникацията остава на заден план. А не трябва да е така, защото усмивките продават!
  Непрофесионализъм.
  • Фирмата се представлява чрез корпоративния профил в социалните медии от "всякакви" кадри – необучени, непрофесионалисти, без маркетингови умения.
  • Несъгласуваност в действията, няма фокус върху целите! Хаос!
  • Не се мисли преди да се направи коментар.
  • Фирмите често не създават диалози в социалните медии, а разчитат на монолози. Това обаче не е правилно, когато насреща има живи мислещи хора с мнение.
  • Личните и професионалните социални профили се размиват един в друг.
  • Фирмите не знаят как да използват съвместно интернет маркетинга с традиционните медия и комуникационни канали, които са използвали досега.
    Нетърпение.
  • При предприемането на каквито и да е действия в социалните медии е необходимо време преди да се види ефектът от тях – обикновено са необходими около 6 месеца усилена работа.
  • Фирмите искат кликове – колкото повече кликове, токолкова по-добре. И да е по-бързо! И повече да е времето, прекарано на сайта! А в същото време забравят, че по-важно за тях е да увеличат броя на реалните си клиенти и на продажбите, а от тук и на печалбата! Една кампания, каквато и да е, е ефективна тогава, когато приходите на фирмата са се увеличили благодарение на нея.

 

Неодобрение.

  • Фирмите трудно приемат (или изобщо не приемат) отрицателни коментари на потребители, които не ги харесват. Тези потребители обаче могат да се превърнат в лоялни клиенти, ако получат необходимото внимание от страна на фирмата (адекватен спокоен отговор, обяснение).
    Тактика.
  • Агресивна реклама – често малките фирми пишат само за себе си – за марката си, за продуктите си, но не и за "нещата от живота", които интересуват всички и с които на практика показват, че и зад тях стоят хора.
  • Цели се продажба на всяка цена.
  • Фирмите изграждат профили във всички възможни социални мрежи, което е добре, но когато тези профили се развиват и са полезни за феновете в профилите.
  • Фирмите на е измерват ефективността от действията си.
  • Не се следва какъвто и да е медия план.
  • Фирмите не експериментират! А на всички е ясно, че с проба, грешка и риск се постигат чудеса. И пари!
  • Социалните медии се използват като резервна стратегия, а не като част от общата. А те все повече се превръщаст в силен маркетингов инструмент!
    Този списък от грешки на малките фирми в социалните медии не е никак изчерпателен – има още и още. Но много добре би било да се вземе под внимание от всеки бизнес, за да могат поне част от тях да бъдат избегнати.     А може да се доверите на М-Кафе!

GSM. 088.643.63.69
GSM. 089.435.48.00
skype. m-coffee.net
e-mail. office@m-coffee.net




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mcoffee
Категория: Бизнес
Прочетен: 59117
Постинги: 26
Коментари: 26
Гласове: 19
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031